[O1] Ciśnienie sprężania w 1.6 akl/aeh

Zwiń
X
 
  • Filtr
  • Czas
  • Pokaż
Wyczyść wszystko
new posts
  • jannon
    Classic
    • 2010
    • 3

    [O1] Ciśnienie sprężania w 1.6 akl/aeh

    Niejako zostałem zmuszony do zakupu multifunkcji. Zachciało mi się tempomatu, co skutkowało zmianą modułu na highline 1K0-953-549 AQ. Po zamontowaniu tempomatu, prawdopodobnie zmiana modułu spowodowała, że kodowanie nie przyjmuje innych wartości niż dla kierownicy multifunkcyjnej. Skutkuje to brakiem klaksonu (przy próbie zmiany kodowania na kierownicę zwykłą klakson wyje cały czas).

    Przejdźmy do konkretów. Czy oprócz zakupu kierownicy multifunkcyjnej musze się uzbroić w jakieś przewody bądź taśmy aby to śmigało? Octavia 2 MINT 2007r radio stream.

    Chyba, że ma ktoś jakiś pomysł jak uaktywnić klakson bez konieczności zmiany kierownicy na multifunkcyjną.
  • majkii
    Classic
    • 2009
    • 9

    #2
    [O1] Ciśnienie sprężania w 1.6 akl/aeh

    Witam.

    Szukałem lecz bez efektów.
    Jakie powinno być ciśnienie sprężania w silniku 1.6akl/aeh. Troszkę mi kopci i olej bierze odkąd pamiętam.
    Mam mierzyć sprężanie na zimnym silniku czy zgodnie z instrukcją dołączoną do testera według której silnik trzeba rozgrzać do 80-90C
    Pozdrawiam.

    Ps.
    Przebieg ok .200tys km

    Komentarz

    • endryu
      RS
      • 2006
      • 3773
      • Octavia II combi (1Z5)
      • CAXA 1.4 TSI 122 KM

      #3
      ciśnienie 10,3 (dane książka Octavia)
      pomiar na ciepłym silniku.
      O I 1,9 TDI AHF < SLX > <1Z1Z (9910)> miłe wspomnienia
      O II FL < Ambition > <2G2G> powoli do przodu
      =================================================

      Komentarz

      • majkii
        Classic
        • 2009
        • 9

        #4
        Zamieszczone przez endryu
        ciśnienie 10,3 (dane książka Octavia)
        pomiar na ciepłym silniku.
        Nie pomyliło sie Tobie ze stopniem sprężania. To dwie odrębne wartości i akurat takie jest dla tego silnika.

        Komentarz

        • endryu
          RS
          • 2006
          • 3773
          • Octavia II combi (1Z5)
          • CAXA 1.4 TSI 122 KM

          #5
          racja ops: racja ops: (to przez tą parówę :idea )
          ciśnienie sprężania 1,0 - 1,4 MPa (nominalne)
          O I 1,9 TDI AHF < SLX > <1Z1Z (9910)> miłe wspomnienia
          O II FL < Ambition > <2G2G> powoli do przodu
          =================================================

          Komentarz

          • tom007
            Rider
            • 2011
            • 536
            • Octavia III (5E3)
            • BZB 1.8 TSI 160 KM
            • CJSA 1.8 TSI 180 KM

            #6
            Zamieszczone przez endryu
            ciśnienie sprężania 1,0 - 1,4 MPa (nominalne)
            Taka jest norma czyli między 10 a 14 bar.

            Jak jest około 13-13,5 to jest bardzo dobrze, poniżej 11 to coś zaczyna się dziać, a poniżej 9 to już bardzo niefajnie
            Aha i różnica pomiędzy skrajnymi wartościami nie powinna przekraczać 10% (lub 15% różnie podają)

            Jeżeli na którymś cylindrze wyjdzie ci za mało to zrób od razu próbę olejową, sprawdzisz w ten sposób czy to wina pierścieni czy uszczelniaczy.
            Octavia Tour Ice+ 1.6Mpi
            Octavia 2 Elegance 1.8TSI

            Komentarz

            • majkii
              Classic
              • 2009
              • 9

              #7
              Próbę już miałem za sobą zakładając temat. Szukałem jedynie wartości fabrycznej dla tego silnika. Nie mam niestety żadnej instrukcji/manuala z tym autem.
              Robiłem test również na kumpla Astrze 1.6 75bhp i dla niej znalazłem fabryczną wartość 13 bar. No i jago Astra wypadła lepiej niż Octavia.
              Stąd też byłem ciekaw jaka wartość powinna być fabrycznie w Skodzie/VW

              Więc tak :
              uzyskałem takie wartości (bar), pomiar na ciepło,pogoda dobra
              Idąc od lewej ręki cyl1-12.06 cyl2-11.72 cyl3-12.41 cyl4-12.06

              Niestety nie mogłem wykonać próby olejowej,nie mam strzykawki

              Astra miała ciśnienie zbliżone do wartości fabrycznej -zakres 12.4-12.75

              Komentarz

              Pracuję...